Allmänna Idrottsklubben och djurgårdsdjävlarna

Men igår var det ju det andra laget de mötte....

Hopp och förtvivlan satt hemma i soffan igår när AIK mötte Hammarby. Känslor som jag inte kan relatera till när jag sitter där bredvid och tittar på allt det gröna gräset, gubbarna, bollen som jag knappt hinner följa med blicken och alla reklamskyltar som lättast fångar mitt intresse. Det är ju sjukligt kul att fylla i formerna på reklamskyltar!!

1-1 är väl bra tycker jag...det är ju bättre än förlust. Man ska ju tänka positivt....och idag kanske AIK:are håller med mig, men undra vad det andra laget tycker om det?!? =) Jag skulle också kunna klämma in att "det viktiga är inte att vinna, utan att delta", men då blir jag bara larvig. Självklart är det roligt att vinna, det betyder allt...jag kanske förstår känslorna mer än vad jag tror. Trots allt är jag rätt tävlingsinriktad, en förtryckt sådan, men dock....

Så, heja AIK, och heja Linnea som får en  ny kategori på sin blogg (fotboll)...ojojoj....jag hoppas ju faktiskt på att få bli en fotbollsmamma i framtiden. Utan att lägga för mycket tryck på Tuva....men hon kommer att få lära mig lite bollkänsla när hon blir större!! Och hennes favoritvaggvisa är ju klockren:

Allmänna Idrottsklubben AIK
Vi är överallt,
men det är inte ni!
För ni är djurgårdsdjävlar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0