Jag åkte rymdkapsel hos tandläkaren idag

Jag var hos tandläkaren idag. Det var rätt komiskt...

Innan i väntrummet. En tandläkare kommer ut ur ett rum med sin patient.

"Ses vi innan sommaren", frågar patienten.
"Nja, jag kan väl titta ner i munnen på dig när vi ses på golfbanan", svarar tandläkaren.

PÅ ALLVAR!! Jag undrade lite vad jag gjorde där....=)

Sen kom en syster för att ta röntgenbilder på mig....och det visade sig att de har en en röntgenmaskin värdig NASA. Jag fick gå in i ett litet litet rum, sitta upp i en mycket konstig stol och sen bli fastspänd över pannan så mitt huvud är fixerat. Sen kom det som en sugpropp (systern manövrerade via en liten dosa) och sög tag i min haka. Där satt jag fast. "Bit ihop, visa tänderna, blunda." Sen gick hon ut ur rummet för att ta bilden. Jag satt där och kände mig rätt dum med en sugpropp på hakan när stolsryggen började röra sig på nått sätt och snurrade runt mitt huvud. Inte nog med detta (och jag skämtar inte!!!), maskinen spelade Für Elise för mig. Och systern kom tillbaka in i det lilla rummet...jag var ju tvungen att fråga. "Vad är det här för en maskin?" Det kan ju ha hänt en massa saker inom tandvården på de år jag inte varit där!! Det visade sig att jag satt i en toppmodern röntgenapparat som det bara finns ett 50-tal av i världen och bara 2 i sverige. Häftigt!! Men systern var inte nöjd. "Du får inte pratar." Så gör hon om proceduren igen. "Bit ihop, visa tänderna, blunda...och sitt still."

Vad som inte är lika häftigt är att jag måste dra ut två visdomständer. Dyrt som fan!!!


Kommentarer
Postat av: Mimmi Lowejko

Då har du mina sympatier, jag har nämligen ont i min mun med. Jag har problem med en visdomstand...
Undrar om vi är synkade på nåt vis?

Puss på dig syrran

2008-04-18 @ 01:15:59
URL: http://www.sjungmitthjarta.blogspot.se
Postat av: Linnea

Vi är nog mer synkade än vi tror!! Hoppas att du slipper dra ut den...det är otäckt. Det sa min tandläkare i alla fall...puss

2008-04-18 @ 10:37:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0