Pocketutbyte, någon?

Jag fick ett riktigt brev för ett tag sen. Från en kompis som  jag inte brukar få brev från....åh, vad spännande!! Med handskriven adress och allt. Det visade sig vara ett kedjebrev...man kan ju tycka att jag borde bli besviken, men det var ett pocketutbyte-kedjebrev. Om jag skickar en bok till en person och skickar vidare brevet till 6 kompisar ska jag få 36 böcker tillbaka. Det låter skitbra!! 36 böcker från olika personer med olika smak på litteratur. Mycket spännande...tycker jag som älskar böcker.

Så jag har skickat min bok och ska nu skicka brevet vidare....till personer som, intet ont anande, kommer att få ett handskrivet brev på posten och bli mycket glada...tills de öppnar det!! Hehhehe...

Det roliga med detta kedjebrev är att det är en matematisk omöjlighet i längden. Det är bara att plocka fram miniräknaren.

En person startar kedjebrevet och skickar det till 6 kompisar. Dessa 6 personer skickar vidare till vardera 6 kompisar.

6*6=36

36 personer skickar vidare till vardera 6 kompisar.

36*6=216

Osv.

216*6=1296
1296*6=7776
7776*6=46656
46656*6=279936
279936*6=1679616
1679616*6=10077696

Så på 8 led är det kört...det var Sveriges befolkning och lite till. Och det är ju mycket tveksamt om alla i Sverige kan och vill delta i detta....=)

Så det är en chansning, men jag skickar det vidare och blir inte jätteförvånad om kedjebrevet redan nått fram till de jag skickar till. (Varsågod och ursäkta till er som kommer få brevet. Se det som en komplimang, i mina ögon är ni belästa och litterära!! =) )

Om någon känner sig sugen på detta kedjebrev säg bara till!!!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Men det var ju hur smart som helst! Hur går det för dig, fått någon respons än? Hoppas du får massa roliga böcker.

2008-04-30 @ 22:28:00
URL: http://nolow.blogg.se
Postat av: Linnea

Inga böcker än, men jag väntar tålmodigt vid brevlådan...varje dag...=)

2008-05-01 @ 11:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0