Psykbryt?

Jag har bröjat med en ny tics-grej. Jag kan inte ligga still i soffan. Antingen håller jag på med konstiga magdansrörelser (höftcirklar eller åttor) eller så gör jag medvetna och omedvetna muskel/ ledryckningar (spänn och släpp, tex i fötterna, tårna osv). Jag vet inte riktigt varför, men det är lite av ett tvång eller jag kan inte låta bli det. När jag försöker att låta bli och bara slappna av blir det bara att jag håller på ännu mer.

Andreas googlar en diagnos (vad han nu googlar på?). Det kan helt klart ha med stress och press att göra....jag har ju bland annat en hel del att göra på jobbet...Det är som vanligt...Men åh andra sidan började det i samma veva som min magdansuppvisning, kanske det är en posttraumatisk reaktion på det? =)

Jag vet inte hur orolig man ska vara. Men det känns lite som att jag skriver det här för att dokumentera....inför framtiden. När jag är helt galen om ett par (?) år kommer man kunna gå in här och läsa att det började mycket tidigare än vad man trott.

Så...
Diagnos: Stressad, på väg mot psykbryt?
Symtom: Ofrivilliga och frivilliga ticsryckningar, framförallt i benen.

Dagens ordination: Rött vin på dunk, jag tror stenhårt på den läkande effekten.

Kommentarer
Postat av: Ida

sådana ryckningar har jag också, fast i fötterna då.. när jag ligger still i soffan så kan inte fötterna vara stilla, så dom lever sitt egna lilla liv :P



tror inte det är nått farligt, men visst, det kan nog mycket väl va stress!



Kram Kusin

2008-12-13 @ 19:58:52
URL: http://idalowejko.blogspot.com
Postat av: Mamma

Stresshantering: Stor dos Tuva, vin i lagom mängd, obegränsat med mahjong!! Tokig nä inte alls. Kram

2008-12-14 @ 10:58:29
Postat av: Linnea

mamma, mahjong...där har du det. det ska jag testa! =)

2008-12-14 @ 18:18:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0