En föräldraledigs dag...

Jag och Tuvan vaknar vid 10-tiden. Vi ligger kvar i sängen och myser, pussas och sjunger lite. Tuva är oftast på bra humör och skrattar åt mig när jag sjunger "Godmorgon, godmorgon! Hör fåglar sjunga glatt. Godmorgon, godmorgon. I köööööör!"

Sen kanske vi läser en bok och Tuva tittar mycket intresserat på bilderna eller på mig när jag läser. "Efter tio" med Malou står på i bakgrunden och jag tittar när det är något intressant. Innan vi går upp är det frukostamning för Tuva.

Sen går vi upp, efter säkert en timmes mys i sängen, Tuva får en ny blöja och lite kläder på sig och ligger sen i sitt babygym medan  jag gör frukost. Jag äter frukost framför datorn, mailar, bloggar, facebookar, kollar om det hänt nått spännande...Jag pratar lite med Tuvan som ligger i sitt gym på golvet bredvid mig, men hon lyssnar inte. Hon är upptagen med att rulla runt och prata med Mumin.

Sen tar vi kanske en promenad, träffar någon för fika, träffar mammagruppen eller liknande. Då sover Tuva gott i vagnen, gärna med lite musik på från min mobil. Just nu spelas Beatleslåtarna från Across the universe.

När vi kommer hem är det dags för lunch. Först till Tuvan. Medan jag ammar läser jag en bok eller tittar på TV, oftast är det en musikkanal som står på i bakgrunden. När Tuva ätit och rapat sitter vi i soffan och pratar eller sjunger lite. Sen äter jag lunch och Tuva babygymar eller sitter i sin babysitter och försöker hålla fast i någon leksak jag gett henne. Lycka är om hon får in den i munnen förstås...

Efter lunch sitter jag ett tag framför datorn igen och skriver på mitt bokprojekt. Går det bra flyger tiden iväg, går det dåligt börjar jag surfa runt i stället och läser på nybloggat.se eller nått sånt. Tröttnar Tuva på att vara själv får hon sitta med i knät, hon är mycket intresserad av tangentbordet och det knappande ljud som hörs när man skriver.

När vi tröttnat på att sitta framför datorn sätter vi oss i soffan. Kramas lite, tittar på musikkanalerna, sjunger lite. Sen är Tuva hungrig igen. Amma, läsa bok, och sen är det troligtvis dags för en vila för Tuva.

Sen kommer bästa studen på dagen....Pappa kommer hem!! Till mammas och Tuvas förtjusning. Då pussas och kramas vi och pratar om dagen. Tuvan stormtrivs när vi sitter i soffan och hon har båda pappa och mamma framför sig... 

Sen leker vi mamma, pappa, barn resten av kvällen...Mysigt mysigt!!


Kommentarer
Postat av: lollo

nu fick jag ju lite svar på min facebook-fråga ... det är alltså ett bokprojekt du skriver på. spännande, spännande ... det gäller att skriva lite varje dag och
precis som med allt annat har man dagar med flyt och dagar med oflyt ... ;=)

2008-02-23 @ 22:43:30
URL: http://livinglollo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0