Kvar i sagornas värld

Det var en gång en flicka som hette Linnea. Hon var en prinsessa...i hemlighet. Ingen kunde se hennes prinsessklänning, men hon visste att hon var en riktig prinsessa...för hon hade en prinsesskrona i sin bokhylla.

Hela dagarna dansade hon omkring i sitt slott, Bageribacken. Och när ingen såg på städade hon med sina vänner fåglarna, mössen och ekorrarna (???).

Och prinsessan hade en prins, med lockigt hår och blåa ögon, och en ekorrbebis som skrattade och pep. Och när någon sa att hon inte var en riktig prinsessa gick hon till sin magiska spegel och frågade:

- Spegel, spegel på väggen där. Säg mig om jag en riktig prinsessa är?

Och spegeln svarade:

- En klänning, en krona och glasskor du bär. Tro mig, du sköna, en prinsessa du är!

Och prinsessan visste att hon var en riktig prinsessa, trots att ingen annan såg det. Och hon levde lycklig, med sin prins, sin ekorre, sin krona och sitt slott, i alla sina dagar.

The end

Kommentarer
Postat av: Linnea

Ja Tuva, du skulle kunna vara en ekorrbebis. Och du piper faktisk rätt mycket...

2008-02-28 @ 19:46:22
Postat av: Sandra Lang

Hej! Vad kul att du tittade in på min blogg! Jag gillar att skriva blogg. Jag var helt emot det tills jag hittade Marcus Birros blogg för ett och ett halvt år sedan. Min egen blogg startade jag förra sommaren, och det är ett behagligt sätt att få skriva av sig. Att få besök på den är så himla kul! Jag ska verkligen försöka att göra läsvärda inlägg i bloggen. Vi har ju ändå yttrandefrihet och den ska man ju värna om och givetvis ytnyttja.

2008-02-29 @ 14:23:31
URL: http://www.sandralang.blogg.se
Postat av: Georg W

Hertig Parfianovich,s barnbarnbarnbarn är helt klart en prinsessa. Men krig och politik har förstört världen så man ser inte längre hur saker och ting är på riktigt.

2008-03-02 @ 19:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0