Nagellack och pojkstreck-fundering i soffan

Jag ligger i soffan och undrar varför jag tittar på en intervju med någon som skrivit en bok om Olof Palme?! Det är nog dags att byta kanal.

I kväll har jag målat tånaglarna!!! Det är något som jag bara gjort ett fåtal gånger i mitt liv, kanske 3-4 gånger. Men det blev fint och mina fötter behövde lite kärlek. Dom håller på att göra slut med mig efter alla hemska vårskor/sandaler/klackar som jag tvingar dom att ha....=) Nu är dom i alla fall lena, fina och målade...

Jag funderar över ordet pojkstreck! Illa nog att det så tydligt signalerar att det är pojkar som gör bus och dumheter (vad använder man för ord om det är en flicka som gjort ett pojkstreck?), utan det är dessutom en bortförklaring när allvarliga brott har begåtts. Ett exempel kommer här.

Nej, vi kan strycka ordet pojkstreck helt och hållet ur vårt ordförråd och också sluta bortförklara allvarliga brott, som skadat männsiskor på olika sätt, som"harmlösa pojkstreck". Eller hur!?!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ett par härligt röda tånaglar i ett par sköna sandaler det är sommar för alla plågade fötter. Så har mina det just nu och dom njuter!!

2008-06-05 @ 18:13:58
Postat av: Mamma

Ett par härligt röda tånaglar i ett par sköna sandaler det är sommar för alla plågader fötter!! Så lever livet för mina just nu. Och dom njuter!!

2008-06-05 @ 18:16:12
Postat av: Mamma

Ett par härligt röda tånaglar i ett par sköna sandaler det är sommar för alla plågade fötter. Så lever livet för mina just nu. Och dom njuter!!

2008-06-05 @ 18:18:20
Postat av: mamma

2008-06-05 @ 18:19:10
Postat av: Linnea

Röda naglar får det bli för mig nästa gång...när jag blivit lite modigare!! =) den här gången körde jag med ett ljusrosa...

2008-06-10 @ 08:50:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0