"SOS från mänskligheten" av Johanna Nilsson

Nu har jag läst SOS från mänskligheten. Den bok jag fick i morsdag-present.



Åh ena sidan är det en jättebra bok! Full av spännande karaktärer och levnadsöden. Snudd på för många personer med i boken, det kan bli lite rörigt i början! Den gemensamma nämnaren för alla personer är olycka och att förändra/ ta tag i sitt liv. Jag gillar hur hon skriver, känslan av ödet som styr människors liv och hur hon flätar ihop berättelserna som egenligen inte har med varandra att göra.

Åh andra sidan handlar boken helt plötsligt, utan förvarning, om barn och vuxna som hålls som sexslavar på en lyxyacht. En grupp rika män roar sig på fruktansvärda sätt på denna båt medan deras familjer tror att de är på affärsresor. Vad som händer på båten är för hemst för att ens tänka på. Jag vill bara kräkas och döda alla våldtäcktsmän och pedofiler med mina bara händer. Så långt räcker inte min känsla för förståelse, medmänsklighet och att få en rättvis rättegång eller en andra chans. Kastrera med en slö bordskniv och häng dem uppochner tills allt blod ligger i en pöl under dem.

Men för de flesta i boken slutar det lyckligt! Om det nu är det man vill ha...Så en läsvärd bok!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0