Fotbolls-EM - vällingklumpar eller jordgubbar?

Det är en viktig dag idag!! Sverige-Grekland i kväll...jag är laddad! Otroligt laddad!! Jag måste lära mig laguppställningen...det är ju superviktigt! Jag har mitt samlaralbum med alla spelare i EM framme. Kanske ska jag plugga på Greklands laguppställning också?! Det blir i alla fall spännande...jag tror Sverige vinner med 1-0. Och jag är rätt säker på att jag kommer kolla hela matchen...vilken är stort för mig.

Någonstans har jag ett blågult linne jag hade under VM för några år sen, men det är från BT (before Tuva) vilket innebär för litet...=) Lika bra det, jag behöver inte skylta med mitt engagemang och stora fotbollsintresse. Det sitter inte i kläderna utan i hjärtat...eller hur?!

Fotbolls-EM och Sveriges insats kan vara som en dåligt blandad vällingflaska (om det går dåligt). Glädje i ögonen när den äntligen kommer, kanske lite ljummen och t o m lite blaskig men ändå tillfredställande ett tag. Den tar slut alldeles för fort och klumparna med vällingpulver i botten är ett suktande bevis på att det kunde gått bättre, om det bara gjorts ordentligt i början.

Eller så kan det vara som sommarens första jordgubbar (om det går bra). Hjärtklappning, munnen som vattnar sig och känslan av att det här kommer att bli bra!! Vetskapen om att det kommer mer njutning, ännu mer välsmakande än den förra, att det blir bara bättre och bättre.

Och så roligaste EM-låten. "Jag skiter väl i om ni gör några mål." =)



Nu är jag redo....Bring it on!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0