Barnbajs


Man kan ju tycka att det är lite komiskt när man hör småbarnsföräldrar diskutera sitt barns bajsande och undra om det verkligen är en så stor sak att prata om. Jag skrattade åt sådana samtal innan,men nu ska jag berätta en hemlis, barnbajs är verkligen facinerande!

Nyfödda bebisar kan bajsa antingen tio gånger om dagen eller en gång varannan vecka...och båda är helt normalt. Deras bajs kan gå från svart, till grönt, till illgult och säkert flera andra färger som jag inte fått uppleva. När deras tarmar, som är under utveckling, jobbar så hela lilla bebisen skakar av anstängning gör man vad som helst för att hjälpa. Magdroppar, massage och senare, tack och lov, katrinplommon!! För när det lilla livet börjar äta mat...ojojoj...vilka bajsblöjor. Det kan komma i små harpluttar eller i sprutform. Det kan fylla en hel blöja och långt upp på ryggen. Pruttandet och lukten är som från en vuxen människa. Och när bebisen lyckats, fått första vinsten, äntligen bajsat...vilken lycka! Den avslappnade lilla kroppen med en nöjd min i ansiktet och en lättad förälder. Det var dagens ansträngning för henne... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0