Boknörd och prestationsångest

De här frågorna hittade jag på en annan blogg och fick för mig att svara på. Men efter lång begrundan och tvekande kom jag fram till att det är för viktiga och avgörande beslut för att tas i ett blogginlägg. Jag får fundera vidare över vilka böcker jag skulle välja som svar....kanske återkommer i frågan, kanske inte..... 

1. Denna bok har förändrat mitt liv:
2. Denna bok har jag läst mer än en gång:
3. Denna bok skulle jag ta med mig till en öde ö:
4. Denna bok fick mig att skratta:
5. Denna bok fick mig att gråta:
6. Denna bok önskar jag att jag hade skrivit:
7. Denna bok önskar jag aldrig blivit skriven:
8. Denna bok läser jag just nu:
9. Denna bok har jag tänkt läsa:
10. Dessa fem personer önskar jag även lämnar svar på ovanstående:

För övrigt skulle jag kunna svara bibeln på fem av frågorna...gissa vilka... =) Bibeln som jag för övrigt inte har så mycket till övers för...skräplitteratur!

Mosboken tyckte älskling var ett bra val på första frågan. Skämta om så allvarliga saker....nej, det går inte!!

Kommentarer
Postat av: Hosanna

1,4,5,7,9 tror jag är Bibelrelaterat. Själv tycker jag inte att det är skräp men att en hel del känns svårt och stolpigt. DÅ gör jag som i andra böcker... hoppar över och fortsätter längre fram. Då klarnar det :)

2008-05-13 @ 14:04:29
URL: http://hosannas.info/wordpress/
Postat av: Lilla Jöjsingen

Halva (ungefär)Bibeln handlar om Judarnas historia och eftersom det var farmorfar och inte farmormor som var Jude så innebär det att vi bara är judar i anden, inte i köttet. Bibeln är alltså en del av vår släkthistoria alltifrån Abraham. Hans bägge söner fick i sin tur 12 söner var. Förmodligen fick de lite döttrar också. Men dom pratas det inte så mycket om. Den ene broderns 12 söner blev de 12 Hebreiska stammarna. Den andre broderns 12 söner bildade de 12 Arabiska stammarna. Faktum är att vi har samma kille som Gud och Jesus. Däremot kan vi som Judar inte acceptera att Jesus varit här redan. Vi väntar fortfarande på honom. Eller ?

2008-05-13 @ 23:02:24
URL: http://lowejko.se
Postat av: Linnea

Hosanna: 7 och 9 var rätt...=) Jag är inte så mycket för bibeln som du förstår! Men jag är som du vad gäller att hoppa över text som är trist eller svår...



Pappa: Jag är nog varken jude i ande eller i kött, men jag är stolt över min släkt och dess historia. Och jag väntar definitivt inte på Jesus. Jag har bättre saker för mig...=)

2008-05-14 @ 10:55:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0