Schlager och kärleksbudskap

Silvriga och glittrande paljettklänningar bländar mig. De säger att Sverige och Ukraina skulle vara konkurrenter. Hmm...anledningen till att det gick bra för Ukraina men inte för Sverige är att den tjejen ser ut att vara vid liv. Jag kommer inte ihåg vad jag kallade Charlotte Perelli förra gången, men det var inget snällt!!, jag tycker verkligen att hon ser otäck ut! Som en Vaxdocka gjord för en skräckfilm....stelopererad och i en klänning som gör henne allvarligt handikappad!! och hon sjunger om hjältar och att hålla kärleken vid liv....eller nått...

Jag hörde en mycket bättre teori vad gäller kärlek i ett avsnitt av TV-serien Las Vegas tidigare idag. Kärlek handlar inte om att kompromissa, utan du ska sträva efter att bli/vara lycklig och sen hitta den person som blir lycklig av att se dig lycklig. Så enkelt är det!!

Vad gäller musiktävlingen tyckte jag väl att Frankrike hade bästa bidraget, men Grekland borde ha vunnit. Det var en seger i sig att det inte gick så bra för Sverige...och bäst av allt var förra årets vinnare och hennes dansare.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Du uttryckte dig mycket bättre än mig. Håller med dig fullt ut :)

2008-05-26 @ 23:18:11
URL: http://nolow.blogg.se/
Postat av: Georg

I avsaknad av ett vettigt liv och brist på intresse för seriösa ändamål. Så blommar schlagerfestivalen och det blir mycket viktigt att hata eller älska den. Då behöver vi inte diskutera jordens undergång och vad vi ska göra åt det.

2008-05-27 @ 10:12:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0