4 ormiga mayasteg + en liggande bröstkorgsåtta...my ass...

(Obs, barnförbjudet p g a missbruk av svordomar)

Fan, jävla skit, helvete, fan, skit, skit  och skit igen....den här förbannade magdansen och jävla uppvisningen. Fan, jävla skit. Jag kan inte dansen, jag kan inte dansa, men ändå har jag anmält mig till jävla uppvisningen. Hur dum i huvudet får man vara? Fan, fan, fan....så jäkla osmart. Så jäkla dumt....

Jag sliter mitt hår och biter sönder mina naglar....egentligen skulle jag kanske ha tränat, men nej, Det är ju mycket roligare att ha råångest och få klaga på bloggen lite. Fan också. Inte nog med att jag borde träna, men inte gör det, jag måste skaffa danskläder också. Och tror ni att jag gör det? Nej, det gör jag inte. Jag tror att jag ska vakna i morgon och dansen ska ha kommit till mig i drömmen och danskläderna ska komma flygande av sig själv. Så blir det, allt löser sig. Ingen ångest, lugn och fin. Eller hur? Fan heller...

Mitt problem är ju att jag är en aning envis och framförallt ingen som bangar. Det är inte jag. Inte vad gäller magdansuppvisning i alla fall. Ahh....kanske ska jag träna lite. Snart. Efter en kopp te.

Så, vad händer? Jo, magdansuppvisning inom kort. Jag säger inte var eller när. Ni är inte välkomna! Glöm det!! Men ni får gärna läsa koreografin och fantisera fritt....;-)

Tribal, danskoreografi
0.00
: Backbend med tre magrullningar
0.18: Bröstaccent ned, stående bröstkorgsåtta, bröstaccent. Upprepa 3 ggr.
0.29: Stående höftåtta, bröstaccent.

0.33: förflyttning åt höger med 2 st camel, nedåtaccent vänster höft. Upprepa åt vänster med accent på höger höft.
 0.40: circle step hö (armar går upp), bröstaccent, vänster (armar uppe), bröstaccent, halvsnurr höger (armar går ned och ramar in höften), höfttvist, vänster (armar nere), höfttvist, halvsnurr höger tillbaka mot publiken (höger arm går upp, vänster stannar vid höften), bröstaccent.
0.57-58: Luta över diagonal arm, vänd åt höger, bodywave.

1.00: 3 shimmy fram, följt av bröstaccenter (upp-ned-upp). Upprepa tre gånger.
1.11: shimmy med vridning 3 st åt vänster, placera, bröstaccent (upp-ned-upp). Upprepa åt höger.
1.22: 6 st minihöftcirklar i cirkel.

1.31: 4 st suher saki åt höger, steg utåt.
1.36: snurr moturs med 2 st camel, armar går upp. Snurr medurs med 2 st camel, armar ned i höfthöjd.
1.42: 4 st suher saki åt höger, steg utåt.

1.47: Dubbla höftsnärtar med nivåskillnad, med vibb,  2 st vänster, arabesk, 2 st höger. Armarna markerar, "drar upp" höften och "trycker ned" höften.
1.59: Radbyte i fotförflyttning med improviserade armar. Möte på 4:e takten i "osynlig" linje på mitten med floordrop. 1-2-3-nedupp-5-6-7-8.
2.10: bakåtondulation vänster -höger + omvänd bodywave med hårt avslut. Upprepa. Höger hand i håret, vänster hand utsträckt framåt.
Bodywave + omvänd bodywave, båda händerna i håret.
Uppåtåtta vänster-höger, händerna går ned längs kroppen till höfterna.

2.21: backbend (vänster - höger, höger - vänster), stor hipcircle + minihipcircle. Höftskak, armar upp.

2.32: korssteg vänster + höftondulation framåt vänster höft. Höger arm uppe, vänster ramar in höften. Upprepa åt höger.
Lyft höger ben i 3-delat häststeg med tydliga accenter + 2 hipondulations med släpande fot.
2.43: stå i lite profil mot vänster, axelrullningar höger axel, överkroppen faller framåt när rullar fram och går upp igen när rullar bak. Vänster hand i håret.
2.48: kliv runt medurs till profil åt höger, händer korsas framför kroppen. Gå ned på huk i två nedåtåttor, axelsnake till sången, därefter upp till stående i stående bröstkorgsåtta.

2.56: 4 ormiga mayasteg + en liggande bröstkorgsåtta.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men sötis, jag kan ju inte dansa utan musik.....:)

2008-11-26 @ 22:23:37
Postat av: Pappa

Älskling, jag lider med dig. Ska du uppträda måste du kunna dansen perfekt och jag förmodar att du liksom jag har scenskräck. Det har tagit mig 50 år och en miljon pinsamheter för att samla ihop kuraget. Skärpning på övandet, njut av nervositeten och tacka livet för eventuella pinsamheter. Du blir om möjligt, ännu starkare. Fuska med något lugnande. alkohol t. ex.

2008-11-27 @ 10:50:21
Postat av: Maud

Jag säger bara: LYCKA TILL! ;-)

2008-11-27 @ 16:03:17
Postat av: Regina

Du är välkommen till mig nån timme innan genrepet...

2008-11-27 @ 19:58:32
Postat av: Regina

Maya är en nedåtåtta...eller?



Här har du en länk till alla åttor

http://www.5min.com/Meital

2008-11-29 @ 13:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0