Då och nu

"Strykjärn var till för dem som var föräldralediga innan Internet kom."

Det summerar rätt bra vad föräldralediga gör idag och vad de gjorde förr i tiden....

...inte för att jag klagar. Jag kan stryka mina kläder själv. MIn älskling behöver inte göra det...bara för att han är hemma hela dagarna. Jag förstår att han har viktigare saker för sig... Blogga tex...=)

(Inte för att vi använder strykjärn, vi har ett men vi vet nog inte riktigt hur man använder det...men som föräldraledig skulle man tycka att man skulle kunna använda det, faktiskt! Om man inte har en blogg då förstås...den har ju prioritet. Efter att barnet har fått mat...)

Kommentarer
Postat av: georg

Förr i tiden var det så att en kille som kunde hantera strykjärnet inte blev förslavad under sin kvinna. Han kunde stryka sina skjortor själv. Män var då rädda för självständighet och en man med skrynklig skjorta behövde en kvinna som tog hand om honom. Det var bara 15 år sedan :)

2008-11-29 @ 10:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0