För ett år sen...

Precis för ett år sen satt jag på Högbergs i Götgatsbacken på Södermalm. Jag var stor som en flodhäst och med magen i vädret (gravid alltså) var jag ute på stan och träffade kompisar. Jag hade en liten känsla av att det var något på gång, trots att det egentligen var nästan tre veckor kvar till beräknad födsel. Jag drack alkoholfria drinkar men funderade på vad jag skulle beställa in för starkt som skulle sätta igång förlossningen. Jag hann inte, som tur är, dricka mig berusad. För om mindre än en timme för ett år sen gick vattnet och Terrortuva (aka my little fighter) bestämde sig för att det var bäst att lämna moderskeppet. Mycket dramatiskt!

Mina vänner, Johanna, Johanna och Christine, som var med den kvällen är nu och för alltid de tre goda féerna. Det har gått ett helt år sen den kvällen...kan ni tänka er? I morgon fyller min puma ett år, frukost på sängen och tårta väntar henne. Uppdatering på bloggen är förstås ett måste, håll utkik i morgon kväll.

(Mitt andra namn är hybris, min favoritkategori på bloggen är Superwoman. C´est moi!)

Kommentarer
Postat av: Tim

Happy Birthday Tuva :)

2008-11-04 @ 05:37:24
URL: http://tim-mighall.blogspot.com/
Postat av: Morfar

Ni måste spara en bit tårta åt mig. Jag är nämligen tårtexpert. Det är bra att du har självinsikt om vårt andra släktnamn. Då kan man tillåta sig att njuta av sina framgångar och att man faktiskt är rätt bra. Vilket är tusen gånger bättre än att känna sig usel. :)<3

2008-11-04 @ 23:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0