Linnea <3 Blåbärssoppa

Jag är magsjuk. Barnen på jobbet har smittat mig...inte ok! Verkligen inte ok!! Hysteriska magsmärtor och kräkningar.

Jag är ju inte ett stort fan av att kräkas (är någon det?) så jag har fått min dos av kräkningar för ett bra tag framöver nu.  Förutom lite rostat bröd har jag hållit mig till enbart coca cola och blåbärssoppa i ett par dagar nu. Så som man ska när man är magsjuk....

Jag funderar över varför personal i förskolan, vården och andra arbetsplatser med hög smittorisk har karensdag? Eller har vårdpersonal det? Det är ju lite orättvist eftersom att jag inte kan välja bort att utsättas för smittorisken. Eller så kanske jag ska komma till jobbet i skyddskläder med munskydd, plasthandskar och allt....Eller varför inte säga till nästa barn som kräks att "det där får du ta hand om själv, jag har inte råd att bli sjuk igen". Eller kanske inte...men slopad karensdag för vissa utsatta borde inte vara en så dum idé!

Här sitter jag och klagar som nästan aldrig är sjuk annars....jag får nog gå och rosta en till brödskiva och hälla upp lite mer blåbärssoppa. Eller så gör älskling det åt mig, han är bra på att ta hand om mig när jag är sjuk. Tuva är inte så bra på att ta hand om sin sjuka mamma. Hon tycker jag är trist som bara ligger i soffan...igår fick jag en träanka i huvudet av henne. Hon visar kärlek på ett konstigt sätt ibland, det barnet.

(Tina, eller någon annan insatt, kan man göra hjärtan <3 åt andra hållet på något sätt??)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte kul... men det går över det lovar jag. Synd om resten av familjen om några dagar. Då får du pyssla om dom som tack för att de tog hand om dig. Hoppas du mår bättre nu. KRAM

2008-10-16 @ 19:39:04
Postat av: Georg

Jag säger som jag brukar. Bullar och mjölk funkar för mig. Men du har väldigt myucket rätt angående karensdag. Jag tror att det är meningen att man ska gå till jobbet även om man är sjuk. Sjukdom är inte bra för BNP och arbetsgivarna är heller inte förtjusta i människor som stannar hemma i bingen. En annan sak som jag brukar säga är att man ska dricka kamomillte´ när man är dålig i magen. Det finns ingen bättre medicin. Ta med dig ett paket på resan också. Många resor har förstörts på grund av dålig mage. Jag är född tjatig. Puss

2008-10-16 @ 23:24:13
Postat av: Anonym

Jag säger som jag brukar. Bullar och mjölk funkar för mig. Men du har väldigt myucket rätt angående karensdag. Jag tror att det är meningen att man ska gå till jobbet även om man är sjuk. Sjukdom är inte bra för BNP och arbetsgivarna är heller inte förtjusta i människor som stannar hemma i bingen. En annan sak som jag brukar säga är att man ska dricka kamomillte´ när man är dålig i magen. Det finns ingen bättre medicin. Ta med dig ett paket på resan också. Många resor har förstörts på grund av dålig mage. Jag är född tjatig. Puss

2008-10-16 @ 23:25:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0