Rami Shaaban och jag

TIdigare idag satt jag i pedagogrummet på jobbet och jobbade. Då kom Rami Shaaban in. Eller det visste jag inte riktigt då. En kollega kom in med honom och frågade om han kunde sitta där hos mig medan hon fixade en sak. Han presenterade sig som Rami och jag var väl typ 87% säker på att det var en känd fotbollsspelare! Men med risk för att ha noll koll sa jag ingenting om fotboll, utan vi hann prata om barn och idrott, husköp och knäoperationer m.m innan jag var 99% säker. Och man kan ju fråga sig vad man småpratar om med Rami Shaaban?! Jag vet inte?! Jag for genom mitt hjärnarkiv som en virvelvind, efter någon information om vilket lag han kan tänkas spela i eller något annat vettigt man kan fråga om. Det slutade med:

"Så har du ett annat jobb, förutom fotbollen?"

Nej, det hade han inte och det visste jag nog redan. Men sen:

"Så vad gör du då på dagarna? När du inte spelar fotboll?"

Jo, han är med sina barn. Det är trevligt med så mycket fri tid när det är fint väder. När det är vinter blir det mycket annan träning utöver fotbollen för att hålla sig i form.

Sen kom en kollega in och ställde helt rätt frågor förstås. Typ om det som hände i måndags (derby i sthlm, bråk på läktarna osv)....fan också, han är tydligen Hammarbyare. Om jag hade vetat det hade jag också frågat om det. Kanske....Eller varför inte helt enkelt förklara att AIK är bättre...med min låga intelligensnivå när det gäller fotboll tycker jag att jag har rätt att säga sånna saker. Det hade varit roligt tycker jag!

Men det är en viktig och relevant fråga, det där med ett ytterligare jobb! Eller hur? Jag är rätt nöjd med den...Jag skulle ha frågat min andra fotbollsfråga, som jag funderar över när jag ser en match. Hur vet fotbollspelarna vem som ska ta ett inkast eller hörna. Är det bestämt innan matchen? I så fall, om den som ska ta hörnor blir skadad? Hur gör de då? Eller är det den som är närmst? I så fall, ska man inte ta den som är bäst på inkast? Har de hemliga signaler på plan som jag inte ser? Jag undrar bara?!?! Hur gör de liksom?

(Med stolthet konstaterar jag att detta blir ett inlägg för kategorin Fotboll. Detta skulle kunna vara en fotbollsblogg! Nästan!)


Kommentarer
Postat av: Johanna

haha du e ju för rolig! nästa gång vi ses (snart hoppas jag, alkoådran bultar!) ska jag förklara allt om fotboll =)

2008-08-27 @ 23:15:42
Postat av: Georg

Underbart inlägg. Jag har hört att Rami ska vara en mycket trevlig människa. Samtidigt tycker jag att det är roligt att du har noll koll på din familjs religion. Hälsa Johanna att det är dags att ta sig en funderare på vad man håller på med när alkoådran bultar. (Sorry för det sista)

2008-08-28 @ 10:41:05
Postat av: Mimmi Lowejko

Suck.. pappa..

Hur som helst, vad gjorde han där????

hahaha

jisses vad du skriver bra!

2008-08-28 @ 12:57:16
URL: http://sjungmitthjarta.blogspot.com
Postat av: Mamma

Du är helt sanslöst rolig!!!!!!!!

2008-08-28 @ 13:17:23
Postat av: Linda Nyström

puss för ett kul inlägg....tycker det är en fantastisk rolig stund på dagen att läsa min favvolinneas inlägg...

2008-08-28 @ 16:54:27
URL: http://lindanyst.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tack för snälla kommentarer...=)



Han var på min skola för att prata med eleverna om hur det är att spela fotboll i ett lag!



Och Johanna, när alkoådran kallar är det bäst att lyssna (oavsett vad min kära far tycker om saken)!! =) Jag hör av mig...

2008-08-28 @ 20:36:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0