Balkongflickor

Jag lärde mig ett nytt ord häromdagen...ett fruktansvärt ord!

"Balkongflickor"

Det är kvinnor, ofta mycket unga, som skadas svårt eller tillochmed dör när de faller/blir puttade från balkonger. Tydligen har polisen oftast inte tillräckligt med bevis för att slå fast hedersrelaterade brott och undersökningar läggs ner.

Det fruktansvärda i att människor kan tänka sig att skada/ mörda sina kvinnor (döttrar, systrar...) för att de vill leva sina egna liv/ göra sina egna val, för att dessa människor försöker att med en beräknande kyla få det till att likna olycksfall, för att "fenomenet" överhuvudtaget ifrågasätts och för att det händer om och om igen.

Det gör mig otroligt ledsen....

http://www.expressen.se/debatt/1.1033181/080205-inga-fler-balkongflickor

Kommentarer
Postat av: Georg W

Hörde en muslimsk kille som sa att han också varit en kvinnoförtryckare men att han nu förstått att det är helt fel och att den muslimska traditionen har en fruktansvärd dålig kvinnosyn. Men att deras kultur och traditioner för övrigt är världens finaste. Jag håller med och dessutom får vi inte glömma att det pågår ett fruktansvärt förtryck mot svenska kvinnor av svenska män, i svenska hem. Vi som är världens bästa människor.

2008-02-26 @ 20:38:06
Postat av: babuska Ania

Hej min ängel. Igår medverkade jag i Finsk tv. Jag sände mitt kärleksbudskap till mina medmänniskor. Kärlek är den rening som kan återställa vår planet. Så starka energier har kärleken. Sänd kärleksenergier till dem som har det svårt och lider. De som bara ser mörker, sänd dem ljus.

2008-03-14 @ 14:14:22
Postat av: babuska Ania

Hej min ängel. Igår medverkade jag i Finsk tv. Jag sände mitt kärleksbudskap till mina medmänniskor. Kärlek är den rening som kan återställa vår planet. Så starka energier har kärleken. Sänd kärleksenergier till dem som har det svårt och lider. De som bara ser mörker, sänd dem ljus.

2008-03-14 @ 14:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0