Dagens prestation

Japp, det blev äntligen av. Nu har jag putsat mig igenom alla 11 fönster och 1 glasdörr (vi bor i en tvåa!)...jag har pratat om att göra det i månader...men nu är det gjort! Bra där, eller hur?! =)

Jag har t o m bildbevis...

Före:



Efter:



Tuva övervakade arbetet, ätandes på ett rån:



Det jag undrar över är hur putsa fönster gick från att vara skitjobbigt till att egentligen inte vara kompilicerat alls? Har jag missat något i utvecklingen av städgrejer? Eller är det att jag är från landet? =) I min värld måste man ha medel och skrapor och svampar och trasor m.m. Jag har en känsla av att tidningspapper och ett rakblad borde ingå i utrustningen, men jag är lite osäker. Det känns som överkurs.

Hursomhelst insåg jag att allt utom fönsterputsmedel och en "fönsterputsduk" (vad nu det är?) var allt som behövdes. Och det var hur smidigt som helst. Så skrapan som köptes in enbart för detta är fortfarande oanvänd...så kan det vara. Man lär sig alltid något nytt...

Kommentarer
Postat av: Andreas

Bra jobbat Linnea! ;-)

2008-07-03 @ 15:18:24
Postat av: Mamma

Fönster är inte alls jobbiga att putsa allt som behövs är tidningspapper och fönsterputs inga trasor kostar bara pengar

2008-07-03 @ 17:47:07
Postat av: Linnea

Ja du ser, jag hade en känsla av att man skulle ha tidningspapper. Nu vet jag det till nästa gång, som kommer bli av först om ett par år! =) Puss

2008-07-04 @ 10:39:35
Postat av: LInnea

Och tack och puss älskling!!! =)

2008-07-04 @ 10:42:22
Postat av: Georg

Jag inbjuder härmed till fönsterputsartävling här på Skogsborg. Så får vi se vilken metod som är bäst. Vinnaren får ett fönster uppkallat efter sig :)

2008-07-04 @ 14:52:29
URL: http://lowejko.se
Postat av: Linnea

Bra idé där, pappa, jag kan tänka mig ett fönster ut mot Gamlebyviken uppkallat efter mig. =)

2008-07-04 @ 15:29:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0