Svältfödd mardröm

I natt drömde jag om en gigantisk hamburgare, mycket större än den på bilden... Jag tror att den var på väg att attackera mig. Den tornade upp sig över mig på ett otäckt sätt!

Jag är inte så bra på att tyda drömmar, men jag tror att det handlar om att jag har brist på farligt fett och socker i kroppen. Min hjärna påverkar mig när jag är i det svaga tillståndet sömn och budskapet är att den är trött på att dieta. Men jag ska väl vara glad att det inte var choklad jag drömde om. Det betyder att det finns hopp, om min själ och min kropp...=)
 


Kommentarer
Postat av: Georg

Om jag får klä på mig "visserbesser"-attityden ett litet tag. Så vill jag säga att du är helt ute och cyklar när du dietar. Du talar om för din kropp att det är svälttider och att det gäller att lagra och spara så mycket som möjligt av det du äter.

Ät istället fett, kött och mycket av det som inte innehåller glukos och snabba kolhydrater. Det handlar bara om att inte äta socker, spagetti, skitbröd, potatis och alkohol. Teoretiskt så lagrar man fett med fruktsocker också, fast jag har inte sett någon bli fet av att äta frukt. Potatis är "jävulens rotfrukt" säger vi gammelryssar. Den ger diabetes till barn säger de i morgonsoffan på tv. Det hjälper inte hur mycket grädde och smör jag än äter så blir jag inte mer än en pinne i alla fall. Samtidigt måste du förstå att du genetiskt tillhör ett matriarkat av stora starka kvinnor som ställt mat på bordet när männen har supit och krigat. Man måste älska sin kropp annars går det åt h-e.

2008-06-05 @ 11:30:57
URL: http://lowejko.se
Postat av: Linnea

Pappa, jag vet vad du tycker om mat och ätande och det mesta har du redan sagt till mig...jag känner min kropp rätt bra och gör bara saker som jag mår bra av, så oroa dig inte. Och vad gäller generna med kvinnor som ställer mat på bordet har de hoppat över mig...vilket jag nog mest är glad över! =)

2008-06-05 @ 14:56:01
Postat av: Lena

Det finns alltid hopp!! Tror du kan ta en liten bit god choklad oxå.. Lev och var lycklig! Kram

2008-06-05 @ 16:40:46
Postat av: Georg

Du skulle bli förvånad om du visste hur mycket du gör som inte är bra för dig. "Dieta", till exempel. Jag oroar mig inte för dig, utan för hela din generation som vi offrat på den industriella matens altare. Generna har inte hoppat över dig. Liksom övriga kvinnor i vår släkt är du inte intresserad av matlagning. Däremot skulle det inte innebära några fysiska problem för dig att driva en bondgård själv om din man skulle behöva gå ut i krig. Det är därför du är en stor stark kvinna. Om du ska bli lycklig i ditt liv måste du sluta med glukos. Dina gener tror att det är mogna och nyttiga frukter. Men det är det inte. Det är vår civilisations farligaste gift och priset får man betala när man ska börja njuta av livet och dess vunna segrar.

2008-06-06 @ 09:41:43
URL: http://lowejko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0