En bra bok av Joyce Carol Oates

Har precis läst Fallen av Joyce Carol Oates. En bok om en kvinna som förlorar båda sina gifta män (hon gifter sig alltså två gånger) i Niagarafallen. Den förste tar livet av sig och den andra blir mördad. En bok om henne, hennes liv och hennes barn...


En bra bok om politiska maktspel, en självständig kvinna på 50-talet, komplicerade relationer och mycket mer. En bra bok, men inte mer. Om man ska läsa en MYCKET bra bok av samma författare måste man läsa Blonde. Om Marilyn Monroe, som jag för övrigt tycker mycket om.

Men nu läste jag Fallen och blev en smula inspirerad till att skriva vidare på mitt bokprojekt. Hur går det, kanske någon undrar?! Inte jättebra...jag har så mycket annat att göra att tiden inte räcker till. =) Men nu kanske, eller nästa vecka snarare. I helgen får vi besök av pappa med familj. Det blir fullt hus och fullt upp...mysigt med alla småsyskon!

Kommentarer
Postat av: lollo

Firefox (en bok om ett tjejgäng i New york tror jag) är en annan superbra bok of joyce carol oates. vill läsa alla hennes böcker men samtidigt är det en sån författare jag känner att jag kan vänta med ... märkligt. kul att du blev inspirerad i alla fall.

2008-05-04 @ 23:33:36
URL: http://livinglollo.blogg.se
Postat av: Linnea

Tack för tipset! Den boken ska jag kolla upp...=) Man kan kanske inte läsa alla bra böcker på en gång, vissa måste man spara till senare i livet. Jag har de stora ryska författarna,Dostojevkij osv, och deras böcker som ligger och väntar, nån gång kommer jag att läsa dem! =)

2008-05-05 @ 10:37:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0