En visdomstand mindre...

Igår drog jag ut en av mina visdomständer. Det var rätt ofarligt och osmärtsamt...jag förväntade mig något mycket värre. Något som smärtade lite mer (men inte överdrivet) var följande dialog med min tandläkare:

Tandläkaren: "Så vad gör du?"
Jag: "Jag jobbar på en förskola."
T: "För att bli?"
J: "Vadå för att bli?"
T: Ja, alltså, vad har du för drömmar?"

Där blev jag så paff över förolämpningen, som jag tyckte att det var, och kom av mig. Dessutom satt han med värsta otäcka bedövningssprutan redo att sticka mig i munnen så jag kände mig lite extra utsatt och ville inte bli osams med denna människa just då. Så svaret blev:

J: "Det vet jag inte. Just nu är jag föräldraledig."

Suck...men i hans värld kanske det är konstigt att inte ha som mål att tjäna mycket pengar, vilket man definitivt inte gör på en förskola. I så fall är det synd om honom...att han inte ser andra värden i livet än pengar! Så om en månad när jag ska dit igen och dra ut en annan tand så ska jag tycka lite synd om honom.

Kommentarer
Postat av: Ängeln

men suck! det finns idoter överallt! Som att förskola inte är ett jobb. hur kul är det att dra ut tänder hela dagarna då? visst har han troligen bättre betalat men får han vara ute i solen!? NOPE! Kan han fan ha! mohahaha

2008-05-14 @ 17:00:19
URL: http://angelmedhorn.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hehhehe...en till anledning att tycka synd om honom. Glåmig och blek pga att han är inomhus hela dagarna!! =)

2008-05-15 @ 09:49:06
Postat av: Mimmi Lowejko

Jag är trött på det där.. Jag har mött så himla många människor som är så besatt av sina pengar och sin lön.. Folk förstår inte att jag njuter av att hanka mig fram. Vem fan bryr sig, så länge man mår bra liksom.

Den där tandläkaren skulle minsan prova på att ge sig ut och resa ett år, eller testa att jobba med bistånd. Eller kanske helt enkelt gå en konstutbildning för att få lite mer färg på sin tillvaro.

2008-05-26 @ 14:29:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0