Skoskavsbekymmer

Varje vår hamnar jag i samma skoskav-dilemma när det är dags för vår och sommarskor. Jag älskar att plocka fram de små fina skorna och sandalerna med klack, band runt vristen, pärlor och annat tjafs...min favorit är flipflops, där man får en rem mellan tårna, som är total tortyr innan huden härdats lite. Att tänka bekvämlighet när det gäller skor är inget för mig och det hör till att få skoskav om skorna är nya och att plågas lite är väl värt det, eller hur? Vill man vara fin får man lida pin är något som jag fick höra mycket när jag var liten och envis vad gäller utseendet (kjol och klänning mitt i kalla  vintern var en klassiker för mig)...=)

I alla fall så ligger nu alla mina skor i en hög innanför dörren. Min älskling, som är lite smartare än mig, suckar åt mig när jag trycker i mina stackars fötter i några skor som jag alldeles säkert kommer att få ont av. Jag blir arg på mig själv för att jag är som jag är och för att jag gör som jag gör...är det verkligen värt att "lida pin för att vara fin"? Och är jag en bra förebild för min dotter i sånna situationer? Jag blev irriterad när jag såg reklamen om compeed, plåster mot skoskav, där två tjejer går ut och dansar och den ena får skoskav av sina skor med hög klack och sätter då på ett plåster, blir glad och dansar vidare. Ännu mer irriterad blir jag ju när jag inser att jag är likadan....(självinsikt kan det vara dåligt med ibland...)

Jag ska fundera lite över att bojkotta skor som förstör fötterna. Kanske, min älskling på jobbet, kan vi göra en skobrasa när du kommer hem! =) Eller inte...Men jag ska fundera över det. Bli lite arg över att det görs klackskor överhuvudtaget!

Och sen, nästa gång det är dags för att vara fin, kommer jag troligtvis leta fram dom små skorna igen, kanske t o m köpa plåster mot skoskaven .....vilken dubbelmoral Linnea....suck...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0