"Bättre än alla elefanter i Kenya"

Borta är bra, men hemma är bäst!!

Borta var fantastiskt! Kenya är otroligt vackert, med sin roströda sand och storslagna natur. Allt i naturen är tre gånger så stort som i Sverige (träd, buskar, blommor osv). Såna vyer och sån natur runt omkring oss hela tiden, fantastiska djur överallt (zebror, elefanter, kameler...)...Mitt resesällskap var också storslaget...=) På en skala 1-10 får de 10, mina kenyavänner. Man kan inte bli annat än tajta när man sitter i en bil i 6-7 timmar i sträck med bara savannen runt omkring oss...

Mina upplevelser går knappt att beskriva med ord och bilder, men jag ska göra mitt bästa. Mer Kenyabloggning kommer allstå när jag har tid...

Men att komma hem...och vad underbart! När jag kom innanför dörren tittade Tuva upp, lite chockad, sen tittade hon på sin pappa och nickade som om "jaha, där är hon ju"...När chocken lagt sig fick jag många pussar och kramar och hon var mycket glad och skrattade och försökte stoppa in sina fingrar i min mun. Jag tror nog Tuva älskar sin mamma och Tuvas mamma älskar Tuva och Tuvas pappa och Tuvas pappa älskar Tuvas mamma...hehehehe. Det är mycket kärlek här hemma....Mina älsklingar är helt klart bättre än alla elefanter och zebror i Kenya!

Helt slut efter resan (lite dåligt med sömn och mycket intensivt program) somnade kanske halv åtta i går kväll och sov hela natten. Jag vaknade vid 5-tiden, bestämde mig för att inte gå upp och titta på soluppgången (som vi gjorde ett par gånger i Kenya) utan somnade om ett par timmar till. Nu är det fullt ös med Tuva, undrar vad vi ska hitta på för spännande i dag...gå och väcka vår älskling kanske....



JOdå, men hon ser ju jätteglad ut över att jag är hemma...








Min Tuva-Luva...skönt att vara hemma igen! Dessutom är ju min favorit kvar i Idol, jodå....=)


Kommentarer
Postat av: Georg

Ni är för söta bägge två. Uj, Uj, vad hon blivit stor. Vi ses mycket snart.

2008-11-03 @ 00:26:08
Postat av: Maud

Helt underbart att läsa din beskrivning av "vår" resa! Det är nästan så jag får en liten tår i ögat... Saknar dig mycket! Kram kram

2008-11-03 @ 10:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0