Den gravida "boar" sig...

Det är så himla roligt hur allt fungerar med det här med att vara gravid! Jag känner vansinnigt tydligt hur jag alltmer känner ett behov eller ett sug efter att vara huslig, att pyssla i hemmet. (Och nu pratar vi om mig, som annars inte är den jättehusliga typen!) Jag känner för att vara hemma och när jag är det är jag rastlös och vill laga mat, baka, plocka, pyssla, städa, sortera....
Vad som helst som har med hushållsarbete att göra! Jag känner starkt för att laga mat och vara nyttig i köket. Vår bebis måste ju ha en mamma som kan och vill laga mat (man kan inte ge en liten pannkakor varje dag!). Jag har ju planen att vara en sån där bra mamma, som lagar mat med mycket grönsaker till, bakar bullar och byter sängkläder gärna t vå gånger om året! =)

Senaste "boandet" resulterade i bland annat hemlagad rabarberkräm (alldeles för söt.... men , vad jag kan ändå!!) Det blir smarrig frukost det....inte lika god som mammas men den får duga. Jag är ju nybörjare....

Jag kämpar hårt med min stickning, det ska ju bli söta barnkläder!! Men ack, vad fel det blir. Resårstickning, avigmaskor, hålvarv och enkelintagningar....när ska det bli en liten tröja av det undrar jag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

du kan träna på att göra en lång svartgul halsduk till andreas.

2007-08-07 @ 21:34:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0