havandeskapspenning

Äntligen ledig...i 50 hela dagar innan beräknad födsel. Det blir 1200 lediga timmar....varav ca 500 kommer att sovas bort.

Följande ska jag göra:

Sortera böckerna i bokhyllan
Tvätta barnkläder
Inreda babyrum
Baka bullar
Studiebesök på förlossningen
Förstå hur försäkringskassan funkar
Städa hela lägenheten
Hälsa på mamma i Småland
Fastna för facebook.com
Promenera varje dag

Mer ambitiösa mål:
Komplettera min utbildning till förskollärare
Skriva en bok


Följande ska jag INTE göra:

Börja titta på ordleken och ringa in för att jag kommit på ordet
Börja följa hem till gården eller liknande
Läsa jobbmailen (inte ofta i alla fall)
Sova hela dagarna
Terrorisera älskling på jobbet med ständiga telefonsamtal
Ha middagen klar varje eftermiddag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0