Tämja hemekonomin...


Igår fick jag ett hemekonomiprogram till datorn. Jag fick för mig att ta kontrollen över vår ekonomi. Som det är nu går vi mer på känsla och vi blir lika förvånade varje gång vi har mycket räkningar en månad. Man kan nog säga att vår ekonomi lever sitt eget lilla liv...Och det skulle jag ändra på igår. Mitt ordningsinne triggas av att fylla i saker i små rutor efter ett system. Jag får hjärtklappning och en adrenalinkick av sånt!! Så, inkomster, utgifter, fasta och rörliga, försäkringar och annat nödvändigt....

Det slutade bara med att det blev nått fel på uträkningen och vi låg minus, vilket inte var meningen. Allt ifyllande och uträknande gav mig bara huvudvärk! Så idag får det programmet vila och ekonomin får leva vidare sitt spontana och impulsiva liv, utan att bry sig om struktur och ordning. I alla fall till nästa gång jag får för mig att vi behöver mer kontroll....

Nu ska jag och Tuvan ut i solen. Träffa mammorna och filosofera över livet. Säkert en fika också....

Kommentarer
Postat av: Mimmi Lowejko

Vuxenpoäng.. men en dag måste man väl bli det med :P

2008-04-11 @ 12:15:55
URL: http://www.sjungmitthjarta.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0