Ett tecken från ovan (eller vart de nu kommer ifrån)

Jag hade tänkt skriva ett inlägg om hur OS går mig helt oberörd förbi. Men sen satt Andreas och tittade på brottning och kläckte att det kanske var något jag skulle testa. Nej, sa jag, jag skulle inte klara av kroppskontakten. Boxning då, sa han.

Boxning, hmm...

Att bli lite starkare. Det vore ju inte fel. Så jag googlade boxning och klubbar nära mig. Och vad hittar jag om inte IF Linnea Boxning 10 minuter bort. Jag kände att det var ett tecken. Ödet talade till mig och budskapet var tydligt. Jag ska testa boxning. Jag vill ju liksom inte mucka med ödet, det kan sluta illa.

Så boxning alltså, tejpade nävar och tandskydd. Svettiga lokaler och aggressioner som kommer upp till ytan. Jodå, det får framtiden utvisa. Lägesrapport kommer när jag vet mer.

Kommentarer
Postat av: Georg

Underbar ide´. Kampsport i alla former innebär att man får mäta sin inre andliga styrka mot någon annans inre styrka. Det är ett sätt att leka kampen om livet. Den som leker bäst klarar också kampen om livet bäst. Det bästa tror jag är att testa olika kampsporter för att hitta den inre filosofin i vad strid egentligen handlar om. Försvar och attack i naturlig harmoni med det som sker i nuet. Att man leker "slåss" innebär också att man kan reagera med naturliga reflexer om man råkar ut för en illgärningsman. Till skillnad från att bara bli paralyserad. Förlåt att jag inte lärt dig att slåss. Jag skulle bli väldigt glad om du började med kampsport. Jag blir också väldigt glad när du börjar utveckla en religiös tro på de signaler naturen sänder dig:)

2008-08-18 @ 11:10:44
URL: http://lowejko.se
Postat av: Linnea

Det där med att kunna försvara mig har jag också tänkt på...tjejer borde få lära sig självförsvar i skolan. Killar också för den delen....=) Men den där religiösa tron, ja...hahaha...den kanske finns där trots allt. Man vet aldrig! Kram

2008-08-18 @ 20:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0