Jag + min nya stavmixer = sant

Det här är en kärleksförklaring...till min nya stavmixer.



Jag är ju verkligen ingen hemmafru...och jag skyr hushållssysslor så gott jag kan. Att vara föräldraledig är definitivt inte det samma som att sköta hemmet, om nu någon har fått för sig det!! Och som tur är är vi två som tycker det här hemma...eller tre snarare. Tuva vill inte heller ha en mamma som håller på att städa, laga mat och annat tjafs hela dagarna.

Men här kommer undantaget som bekräftar regeln. Min hemliga kärlek i köket, den nya stavmixern!! Jag mixar allt jag kommer över och favoriterna är förstås Tuvas mat. Grönsaksmos av potatis, morot och broccoli, med kokt torsk eller kyckling. Fruktpuréer av tex päron och äpple. En annan favorit är min frukostsmoothie med yoghurt, banan och jordgubbar.

Jag mixar och mixar och någon dag kommer jag att tröttna och sluta med det. Men än så länge är det kul...

Och tack till kollegorna för den fina mosboken. Det är pga den som jag började mixa. Och min älskling, som tyckte jag skulle lägga ner den gamla stora mixern, som man behövde bruka våld på för att den skulle fungera, och köpa en ny...puss på dig! Du hade rätt och jag hade fel...säg bara till så mixar jag vad du vill till dig! =)

 

Kommentarer
Postat av: Hosanna

Stavmixern är en underbar pryl. Perfekt till de små barnen. Lätt att ta med när man går på middag hemma hos ngn annan - bara att gå ut i köket och mala ner oxfilén till finfördelad sörja.
Och bäst av allt, man kan göra enklare smoothies med den :)

2008-05-08 @ 08:47:19
URL: http://hosannas.info/wordpress/
Postat av: Linnea

Hihihi...det vore ju superkul. På finmiddag hos någon och man tar en portion oxfilé och gör babymos av det....hehehe..det måste jag göra någon gång! =)

2008-05-08 @ 19:52:27
Postat av: Hosanna

Linnéa; självklart. Varför ska barnet nöja sig med blaskig nestléburk när alla andra äter lyx ;)

2008-05-08 @ 21:43:12
URL: http://hosannas.info/wordpress/
Postat av: Linnea

Helt rätt!!! Tror min bebis håller med...=)

2008-05-08 @ 21:57:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0