Toaletterna i Kenya

Men ja, att kissa i ett hål i golvet är ett äventyr. Första gången var mycket besvärligt, tredje gången var det som jag aldrig suttit på en porslintoasits. =) Här kommer mina otroligt proffsiga toabilder (fråga mig inte varför jag tog dem...)



Men, det där är väl ingen toalett tänker ni...



Jodå, det var det...



Jämfört med förra var det här ett lyxhål till toalett (här kom Lotta med på bild, hoppas att det är ok.) 



Om det inte varit för den stora spindeln som bodde vid toaletten hade denna varit trevlig.



Här är min personliga favorit. Toalett i Kenya safaristyle. Det var inte helt klart varför vi inte kunde kissa i en buske som man gör ute i bushen. Men det var trevligt med fin utsikt när man satt och kissade...


Kommentarer
Postat av: Georg

Mycket bra kulturreportage. Om jag var spindel skulle jag också vakta spoltoan. Det är för lite flugor där. Vet du om att det gör det samma hur miljömedvetet vi än lever här i västerlandet. Allas våra hållbarhetskalkyler spricker med spoltoan. Det är deras toaletter som är mest miljövänliga. 1-0 till Afrika mot Västerlandet

2008-11-04 @ 22:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0