Ostrukterade tankar om Kenya

Jag sitter pa hotellet, halvsnabba datorer och solen som varmer. Dar jag varit denna vecka har det verkligen inte funnits nagra datorer...

Det ar helt fantastiskt forstas...Sista dagen, i kvall aker vi hem. Det ar ratt skont, jag saknar mina alsklingar dar hemma sa jag tror jag dor. Nar jag inte har varit helt handlingsforlamad av den saknaden har jag hunnit med en hel del...forst har vi varit vid skolan mitt foretag stodjer. Manga barn i fargglada skoluniformer som skrattar at oss konstiga blekfisar som bara tar kort pa allt. Nar vi var dar bodde vi pa en farm som var otroligt fin...roligt nog la de varmekuddar i sangarna nar vi skulle sova. Det ar ju lite chilly har tycker kenyanerna...hahhahahha. Vi besokte ocksa en forskola (nursery) dar barnen 3-4 ar kunde lasa, rakna och skriva. Otroliga barn!!!

Efter det besoket akte vi ratt ut i bushen, det skulle vara en 2-timmars bilresa, men det slutade pa narmare 5. En helt sjuk vag rakt ut pa savannen (vag kan man inte kalla den, stig snarare) for att komma till safaristallet vi skulle vara pa ett par dagar. I efterhand fick vi veta att turister aldrig kor bil dit, de flyger in for vagen anses vara for dalig. Vi var ratt stolta over att klarat av det...Tva dygn pa detta stalle, vi hann med safari till fots, rida kamel over savannen, besoka Samburofolket och titta pa deras ceremonier m.m Jag har sett hur manga zebror, elefanter, giraffer, gaseller som helst. Massor av djur, helt otroligt. Jag har nog 300 bidler pa olika haftiga djur! Dessutom hade stallet varsta pollen med utsikt over savannen, fri bar och stora skona soffor. Vi hade latt kunnat stanna dar ett par dagar, veckor till om det hade varit mojligt.

Men igar lamnade vi stallet, en lika galen bilfard tillbaka till Nairobi och nu ar jag har. Ett besok pa svenska ambassaden, ett pa svenska skolan och sa mycket shopping vi hinner innan flyget gar i kvall. I morgon vid 10-11 tiden far jag antligen pussa pa Andreas och Tuva igen. Det ar galet hur man kan sakna nagon sa mycket...smartsamt!

Roligt ar att i gar vid middagen blev det fel med notan och jag fick ta allt pa mitt kort, vilket blev en saftig nota eftersoma tt vi ar 7 personer. I stallet fick jag kontanter av alla, sa nu har jag 12000 KSH (ca 1000 kr) som jag ska lyckas branna pa en dag. Jag vet att man kan vaxla tillbaka och det kanske jag borde, men ah andra sidan ar det ju lite sport att handla upp allt plus att det itne ar varje dag jag kan kopa saker i Kenya. Jag letar fortfarande efter en Obama troja till min alskling...den finns forhoppningsvis pa marknaden. Jag har slangt ut halften av allt jag hade med mig for att fa plats med allt jag kopt till Tuva. Sa fina saker....

Och pappa, du skulle varit stolt over mig. Jag ar den oforskrackte resenaren som ater det som bjuds mig och inte far panik over alla djur jag skakar ur tacket innan jag gar och lagger mig. Jag skoter mig ratt bra helt enkelt....:) Dessutom lagger jag nog bara ca 60 procen tav min tid och energi pa att kolla efter ormar, vilket ger mycket tid over till annat....:)

Nej, ut i solen. Jag horde att det snoade hemma i sverige...trist! Puss och kram fran Kenya. Andreas och Tuva, mina alsklingar, ni ar solen i mitt liv. Starkade an Kenyas sol...Love you

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ska bli spännande att se alla bilder. Kram

2008-10-31 @ 11:31:33
Postat av: Georg

Häftigt häftigt

2008-10-31 @ 13:14:26
Postat av: Karin

Åh låter som om ni haft en härlig resa men förstår at du saknar dina nära. Hoppas resan hem går bra, kram

2008-11-01 @ 21:46:57
URL: http://karinohman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0