Så, vad händer?

Inte mycket...

Jag jobbar, det är jobbigt...=) Men rätt ok! Om man bortser från att det bara finns en unge som betyder något och hon är kvar här hemma. Alla andra barn blir bleka i hennes närvaro. Tur för barnen på jobbet att de alla är riktiga charmtroll och förtjusande på många sätt....plus att jag förtränger Tuva rätt bra under arbetsdagen. Det är mitt sätt att ha kärlek och uppmärksamhet över till alla mina barn på jobbet. Lite roligt är att vi har en liten Tuva på jobbet, som faktiskt inte är helt olik min Tuva. Jag var rätt hård mot mig själv de första dagarna på jobbet med att inte låta mig överösa mina förvirrade mammakänslor på jobbet-Tuva och använda henne som ett substitut för min hemma-Tuva. Det har gått rätt bra!

Så, vad händer mer?

Tuva har börjat gå!! I söndags tog hon sina första steg, stappligt värre. Idag har hon gått flera steg, till sin egen förtjusning och hennes föräldrars beundran. Hon har helt klart förstått vitsen med att inte behöva sätta sig ner för att krypa, problemet är bara att balansen inte alltid hänger med. Men det är häftigt...när hon står utan stöd. Det känns nästan som att hon flyger, när rymden är fri omkring henne.

Och mer då?

Om mindre än två månader åker jag till Kenya. Det är ju vansinnigt spännande förstås. Det var ju något med visum och vaccinationer jag skulle ta tag i, men konstigt nog blir det aldrig av. Jag vet inte om jag förtränger det eller inte inser att tiden går.  I morgon kanske jag ska kolla upp vad man ska ta för sprutor för att inte få malaria eller vad det kan vara...försöka ta tag i det där nu. Hur som helst ska jag på safari, hälsa på lejon och giraffer. Kanske tar jag med mig en minielefant hem om jag hittar någon!! 

Kommentarer
Postat av: Linda Nyström

Kenya, vad ska du göra där?? hoppas allt är bra, tänkte på dig 22.22 innan idag, så vi kanske ses?? kramar i massa

2008-09-03 @ 23:05:33
URL: http://lindanyst.blogg.se/
Postat av: Tina

nemen du , vafan ska du göra i kenya?

Bara en liten fråga :P.

Trevligt att tuva går nu, saker och ting går ju framåt iaf inte baklänges :P

Där va jag lite rolig. hehe.

2008-09-04 @ 20:45:44
URL: http://tinablomqvist.blogg.se/
Postat av: Wladimir

Händer det inte mycket?:)Idag skrev jag och tonsatte en svensk prog-punklåt. Den handlar om att gå till jobbet i motsats till vad man egentligen vill. Jag tänkte på dig när jag skrev den. Fast det handlar om vad jag kunnat bli om arbetsmarknaden inte hade ratat mig.

Ett pyttelitet steg för mänskligheten men ett monumentalt steg i släktkrönikan. Gratulerar Tuva. Egentligen är det ganska barnsligt att krypa.

Kenya. Jag är helt enkelt avundsjuk. För h-e, fixa sprutor och papper omedelbart. Det är livsfarligt att vänta. Ja, det är din rädsla. Och du är tveksam till att lämna vissa personer i flera dagar. Du måste vara stark nu annars ångrar du dig...

2008-09-04 @ 23:53:41
Postat av: Linnea

Jag ska till Kenya med mitt jobb. Eller jag vann resan genom mitt jobb. Vi ska besöka ett skolprojekt som mitt företag sponsrar och turista lite (= safari bland annat).



Pappa, tack för dina ord. Och i morgon ska jag till Vaccindirekt!

2008-09-07 @ 21:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0