Augusti nu

Jag sitter här och lyssnar på syrsorna med balkongdörren öppen. Det är ju mörkt ute! Vad betyder det annat än att sommaren är slut. Augusti redan...inte för att jag är förvånad. Jag har haft en våldsamt smärtsam nedräkning flera veckor nu. Augusti är förändringarnas månad. Augusti, månaden då min föräldraledighet tar slut och de väntar mig på jobbet. Då jag ska börja köpa busskort, ställa klockan och gå upp på morgonen. Tio dagar kvar nu...

Så är det...tio dagar kvar nu. Ingen ångest...inte alls. Det här kommer att gå bra.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Sv: Ja visst är den snygg? Såg inte vägglampan förens jag kom hem, på nätet. Den är riktigt snygg den med.

2008-08-01 @ 23:15:15
URL: http://nolow.blogg.se/
Postat av: Georg

Visst är det ett underbart liv vi erbjuder er, älskade barn. Man måste försörja sig. Vem ska annars göra det. Det är bara att betvinga kärleken till friheten och gå till sin arbetsgivare. 40 timmar i veckan, 11 månader om året. Tills du kanske, om du har tur, får pension. Eftersom du nu offrar friheten för brödfödan är det lika bra att satsa på en karriär. Så du åtminstone får betalt för slaveriet. Det innebär att du får offra en del av familjelivet.

Alternativet är att utnyttja din lagliga rätt till minskad arbetstid p.g.a. småbarn. Men din arbetsgivare vill hellre att du jobbar heltid. Det blir så besvärligt annars. Man kan även styra in sitt liv på att jobba halvtid. Då funkar familjen. Men det betyder ett liv i fattigt armod och det ser inte bra ut när man söker jobb. Det har sina fördelar att vara 53 och "utsketen" från arbetsmarknaden. Det ger definitivt fattigdom men man får se sina barn växa upp. Ok, jag är en "loser", men jag har aktat mig noga för att bli en vinnare, för dom har inget hår kvar. och deras barn kan inte uppskatta mareriell lycka som vi fattiglappar kan.

2008-08-02 @ 11:08:09
URL: http://lowejko.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0