3 dagar kvar

Det är inte lika tillfredställande att skriva listor som man inte betar av alls...i dag har jag tagit hand om liten Tuva efter jobbet. Hennes pappa åkte på magsjukan som jag hade förra veckan. Så det har inte blivit mycket gjort i dag...det har snarare tillkommit saker på listan.

Jag läste ju en bok om effektivitet och struktur på jobbet och i övriga livet, där av mina grodfilosofier i ett tidigare inlägg. Det handlade ju om att äta den största grodan det första man gör (= ta sig an den största och jobbigaste uppgiften man har framför sig i stället för att skjuta på den). Jag lever inte efter den teorin vad gäller den här listan idag.  Mina stora grodor (i storleksordning med största först):

Att göra innan jag åker: 

(Stora grodor)
Fixa musik till resan (den uppgiften blev jag tilldelad av min reseledare)
Packa (vart är mina sommarkläder?)
Köpa myggnät (vart gör man det?)
Växla pengar
Köpa en bok om Kenya

(Små grodor)
Köpa kamomillte (tips från pappa)
Skriva ut biljetten eller vad det nu är jag fick på mailen
Kolla upp hur dyrt det är att använda mobiltelefonen i Kenya, får man en chock om man ringer hem till Sverige?
Läsa en bok om Kenya

(En liten enkel groda)
Viktigast av allt, tanka kärlek från mina älsklingar så att det räcker för en hel vecka!!

(Svalda grodor)
Gå in mina vandrarkängor (så jag inte får skoskav i djungeln)

Tvätta

Kommentarer
Postat av: Mimmi Lowejko

Ok.. intressant att musiken kommer först på listan.. och hela den här onödiga grejen som att växla pengar hamnar en bit ner!! I LIKE!

JAg är sjukligt svartsjuk!

Kan vi inte åka dit tillsammans nångång.. det är min stora dröm!

PUSS

2008-10-23 @ 00:59:38
URL: http://sjungmitthjarta.blogspot.com
Postat av: georg

Lycklig resa.

2008-10-23 @ 20:54:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0